Op zondag 14 juni werden de vrijwilligers in onze geloofsgemeenschap in het zonnetje gezet als dank voor al het werk dat ze doen voor onze geloofsgemeenschap.
De Hummezaal was goed gevuld. Peter memoreerde dat sinds de coronapandemie geen vrijwilligersmiddag is geweest. De Locatieraad vond dat dit weer moest gebeuren. Immers veel mensen zetten zich in voor onze fijne geloofsgemeenschap. Op alle fronten in de gemeenschapsopbouw, waaronder de liturgie, catechese, diaconie en alles wat daar omheen zit, zoals gebouw en tuin. En daarna maakte hij de vrijwilliger van het jaar bekend. (Zie bericht ‘vrijwilligster van het jaar’).
Naast de bekendmaking van de vrijwilligster van het jaar werden we allen opgeroepen mee te denken over volgend jaar als de MVR gemeenschap 70 jaar bestaat. Ideeën konden opgeschreven worden op velletjes papier die op de tafels lagen.
Het was een fijne middag met lekkere hapjes, een borrel en goede gesprekken. Goede sfeer. En de vrijwilligers? Die kunnen er weer voor een jaar tegen.
Hans wilmink
Foto’s: klik hier om de foto’s van de vrijwilligersmiddag in Dropbox te bekijken.

Dit is de afbeelding van de voorkant van het liturgieboekje van Arsis d.d. 21 juni 2026.
Op Vrijdag 19 juni 2026 is in de Sint Augustinuskerk in Utrecht een middag getiteld:
Afgelopen weekend (30-31 mei) was in Antwerpen het driedaagse Vlaams-Nederlandse festival voor de katholieke kerk van morgen.

